تبلیغات
آخرالزمان ومهدی منتظر - دم خروسی که پیدا است/چرایی نهی پیامبر (ص) از زیارت قبور
آخرالزمان ومهدی منتظر
وبلاگ بشارت منجی
حدیث موضوعی



خبرگزاری شبستان: وهابی‌ها که خود بر ساختن بارگاه ایراد وارد می‌کنند چه‌طور است که بر فرض مثال پیروان احمد بن حنبل برای او بارگاه ساختند اما بعدها به بارگاهی که در بقیع بود جسارت کردند.

 

پژوهشگر تاریخ اسلام و عضو کمیته علمی مدارج عالی حوزه معارف در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان‌ درباره سابقه تخریب بنای قبور توسط وهابیت گفت: علی بن حسین مسعودی در مکتوبات خود اشاره داشته است که اولین ساختمانی که روی این قبور (بقیع) بعد از سقوط بنی امیه و آغاز خلافت بنی العباس ساخته شده است چراکه آنها می خواستند روی قبر جدشان عباس این بارگاه را بسازند.

حجت السلام والمسلمین محمدهادی یوسفی غروی ادامه داد:‌ البته هدف اصلی آنان همان طور که اشاره شد ساختن بارگاه روی قبر جدشان بود اما به علت آنکه قبر عباس نزدیک محل دفن فاطمه بنت اسد بود آنها نمی توانستند که صرفا گنبدی را به قبر جدشان اختصاص دهند چرا که برایشان از نظر اجتماعی نیز بد تمام می شد.
این محقق با اشاره به جریان فوت هارون الرشید تصریح کرد:‌ زمانی که هارون در خراسان فوت کرد،‌ مامون وی را به یکی از اتاق های خانه یا باغ فردی به نام حمید بن قحطبه طایی، که سران لشگریان بنی العباس بود برده و دفن کرد و بعدها نیز امام رضا (ع) را برخلاف میلش بالای سر هارون دفن کرد اما آیا احدی از علمای اهل سنت وقت،‌به او اعتراضی کرد؟
حجت السلام یوسفی غروی تصریح کرد:‌ از سوی دیگر نیز متوکل گفت من مقلد احمد بن حنبل هستم ‌و او را دو بار از سامره به بغداد فرا خواند،‌ ‌قرائت‌های تاریخی دلالت می کند که هر دوباری که متوکل او را به فرا خواند مصادف است با زمانی که قبر امام حسین (ع) را تحریب کردند و نسبت به قبر نیز جسارت کردند، ‌لذا ‌این تخریب قبور را می‌توانیم به متوکل عباسی نسبت دهیم ضمن آنکه قراین تاریخی نیز نشان می‌دهد که احمدبن حنبل متوکل را به این کار وادار کرد.
وی با بیان اینکه وهابی‌ها نیز ادعای پبروی از احمد بن حنبل را دارند، عنوان کرد:‌ زمانی که احمد بن حنبل در بغداد فوت کرد پیروان‌اش برای او گنبد ساختند اما زمانی که بغداد را سیل گرفت بسیاری از قبور از جمله قبر احمد بن حنبل مفقود شد که این مساله به تنهایی عبرت‌آموز است و اکنون دیگر قبری منسوب به او وجود ندارد هر چند که جایی در بازار بغداد است که می گویند به او تعلق دارد ولی کسی این موضوع را تایید نکرده است.
حجت الاسلام یوسفی غروی تاکید کرد: حال سوال آن است که وهابی‌ها که خود بر ساختن بارگاه ایراد وارد می‌کنند چه‌طور است که بر فرض مثال پیروان احمد بن حنبل برای او بارگاه ساختند و بعدها به بارگاهی که در بقیع بود جسارت کردند.
وی بیان کرد: ممنوعیت ساخت بنا روی قبور از عقاید خاصه وهابیت است چرا که آنها این کار را مظهر عبادت می دانند و عجیب آن است که این فرقه ادعای پیروی از احمد بن حنبل را دارند و خود را پیرو مذهب حنبلی دانسته و ساخت گنبد و بارگاه برای قبور را حرام می دانند در حالی که همین امروز هم، قبر احمد بن حنبل در بغداد دارای مقبره است.

این استاد حوزه ابراز کرد:‌ وهابیان در اقامه دلیل برای این ادعای خود به نهی پیامبر اکرم (ص) از زیارت قبور در سال های نخستین بازگشت از مکه به مدینه استناد می کنند در حالی که این نهی، از آن جهت بود که درگذشتگان از اهل مدینه که قبل از آن از دنیا رفته بودند مسلمان نبودند و بر آیین شرک و کفر از دنیا رفته بودند و پیامبر (ص) از این جهت به مسلمانان توصیه فرمودند که مردم زیاد به زیارت اهل قبور نروند. اما این نهی دایمی نبود و شامل درگذشتگان از مسلمانان نمی شد چنان که در سیره شخص حضرت رسول (ص) مشهود است که به زیارت قبور شهدا می رفتند.




طبقه بندی: فرقه های انحرافی آخرالزمان، 
ارسال توسط محمد امین
آخرین مطالب
صفحات جانبی
آرشیو مطالب
نظر سنجی
مهمترین برنامه جهت تعجیل در ظهورچیست؟







پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ